Jdi na obsah Jdi na menu

62/63 týden

9. 3. 2021

Horní dva řádky o obsahují moji loňské směny, druhé dva řádky obsahují letošní směny.

 

02.03.

2020

 

 

03.03.

2020

 

04.03.

2020

 

05.03.

2020

 

06.03.

2020

 

07.03.

2020

 

08.03.

2020

 

09.03.

2020

 

 

10.03.

2020

 

11.03.

2020

 

12.03.

2020

 

13.03.

2020

2 O

 

14.03.

2020

11 S

 

15.03.

2020

11 O

 

01.03.

2021

11 O

 

02.03.

2021

16 O

 

03.03.

2021

28 O

 

04.03.

2021

24 O

 

05.03.

2021

2 O

 

06.03.

2021

 Z O

 

07.03.

2021

V

 

08.03.

2021

11 R

 

09.03.

2021

31/35 R

 

10.03.

2021

V

 

11.03.

2021

V

 

12.03.

2021

2 S

 

13.03.

2021

2 S

 

14.03.

2021

Z S

Neděle 7.3.

Já osobně nemám rád volno, ale dnes jsem ho už skutečně potřeboval. Po dlouhé šestidenní skupině odpoledních jsem rád za volno. Tady ani nijak nejde o to že jsem měl šestidenní, to je úplně v pohodě. Tady jde hlavně o ty odpolední směny, které mě vždycky dokážou unavit mnohem víc než ranní, šejdr nebo noční. Napadlo mě vám nějak popsat co to vlastně směny jsou.

RANNÍ směna

Ranní směna je časově cca od tří hodin ráno do poledne. Všechny ranní směny začínají nástupem do vozovny nebo garáží, přípravou vozidla a výjezdem z vozovny nebo garáží.

Já mám ranní směny nejraději, hlavně protože vidím východ slunce a jak se celé město probouzí. 

CELODENNÍ, ŠEJDR směna

Celodenní, směna neboli šejdr je časově cca od šesti hodin ráno do šesti hodin večer. Většina celodenních směn začínají taky ve vozovně nebo v garážích a většinou zde i končí.

Já na celodenních miluji dlouhé přestávky a dostatek času na jídlo. Bohužel touto směnou ztratím celý den a nic nestihnu.

ODPOLEDNÍ směna

Odpolední směna je časově od poledne do pozdního večera. Většina odpoledních směn začíná střídáním, ale všechny končí ve vozovně nebo v garážích.

Já odpolední směny nemám rád, protože jsem zvyklí brzo vstávat. Díky tomu mám volné dopoledne. Během směny začínám být dost unavený a skoro až usínám. Většinou odpolední končím těsně před půlnocí a to už skoro spím.

NOČNÍ směna

Noční směna je časově od osmi hodin večer do šesti hodin ráno. Všechny noční směny začínají ve vozovně nebo garážích a končí tam taky.

Já noční směny úplně nejvíc miluji, protože je ve městě klid. Potkám jen pár aut a cestujících je taky dost málo. Asi nejlepší věc jsou přestávky. Občas je ta přestávka i dvouhodinová a to je teprve zábava.

Pondělí 8.3.

Dneska mě čeká ranní směna na tramvajové lince 11. Jsem rád za nový týden, protože s novým týdnem mi začíná jen dvoudenní skupina ranních směn.

Brzo ráno jsem se dostavil do vozovny. Vyzvednul jsem si noty a klíče a šel jsem hledat svoji soupravu. Netrvalo dlouho a našel jsem svou dnešní tramvaj. Jsem úplně první pořadí na lince 11 a tak je vozovna úplně plná. Nastartoval jsem si soupravu a provedl jsem kontrolu vozu. Sotva jsem sedl do kabiny, už jsem měl vyjíždět.

Vyjel jsem na první půlkolo. Přes noc nám napadlo lehký poprašek sněhu a tak se děsím co mě dnes na lince čeká. Přes centrum Liberce jsem projel úplně hladce. Úspěšně jsem překonal i přejezd mezi okresy. Projel jsem i úsekem s nejhorším stavem kolejí. Dojel jsem až do smyčky Tyršovy sady.

První půlkolo jsem tedy zvládnul lépe než jsem si myslel. Zároveň dnes začínám psát vlastní knihu na svoje postupy u DPmLJ. Nevím jestli to bude někoho vůbec zajímat, ale já to beru jako vlastní vzpomínku na začátky.

Úterý 9.3.

Dneska si budu moct odškrtnou další linku ze svého seznamu neodjetých linek. Dneska se jedná o autobusovou linku 31/35. Jsem rád že mám dnes tu čest na své druhé směně ze skupiny ranní jezdit na rychlolince z centra do průmyslové zóny jih a po jihovýchodní trase zpět do centra.

Brzo ráno jsem se dostavil do garáží. Vyzvednul jsem si noty a klíče od vozu a šel jsem ho hledat. Prošel jsem celou parkovací plochu a konečně sem našel svůj dnešní autobus. Dnes pojedu s vozem IVECO s číselným označením 541. Nastartoval jsem a vyjel na trasu. Dnes jsem po dlouhé době jel od garáží někam jinam než na autobusový terminál Fügnerova. Dnes jsem dojel manipulačně do smyčky Průmyslová zóna Jih.

Do smyčky Průmyslová zóna jih jsem se dnes dostal podruhé. Když jsem tu byl poprvé tak jsem měl linku 33. Dneska jsem tu s linkou 31 a 35. Začínám jako linka 35, neboli jako jihovýchodní jízda na autobusový terminál Fügnerova.

Vyjel jsem na první půlkolo. Na lince 35 jsem ještě nikdy nebyl a tak jako vždy děkuji za mapy ve svém telefonu, díky kterým vím přesně kudy mám jet. Projel jsem celý půlkolo plně úspěšně. Dojel jsem do terminálu Fügnerova a rovnou se překódoval na linku 31. Vyjel jsem tedy na další půlkolo na lince 31. Nevím jestli to mám počítat jako samotné půlkolo, protože jsem neměl žádnou pauzu. Projel jsem tedy i druhou část a dojel zpět na Průmyslovou zónu Jih.

Asi nejdokonalejší věcí na této dvojlince je jejich dlouhá pauza. Na konečné zastávce mám víc jak třičtvrtě hodiny. Bohužel tady není nic hezkého k vidění a tak celou pauzu prosedím v autobuse.

Vyjel jsem na opačné půlkolo. Začal jsem tedy jako linka 31. Zajímavostí z linky 31 je její zajíždění do zastávky České Mládeže. Tato zastávka obsahuje krásnou smyčku pro rychlé otočení a pokračování v jízdě. Dojel jsem na terminál Fügnerova. Překódoval jsem palubní počítač a rovnou pokračoval jako linka 35. I v tomto směru děkuji chytré technologii, která mi pomohla s neblouděním po městě. Dojel jsem opět až do smyčky Průmyslová zóna Jih.

Celé dopoledne jsem  pokračoval v této super zvláštní kombinaci linek. Nato jak jsem si zprvu myslel že to bude super směna, tak jsem se dost zmýlil. Celá směna byla ve znamení prázdného autobusu. Chvilku po poledni jsem na autobusovém terminálu Fügnerova předal vůz a šel jsem domů.

Středa 10.3.

Dnes mě čeká volno. Já nemám volno nějak moc v lásce. Dnes jsem si naštěstí našel celodenní činnost.

Dnes si budu opakovat techniku jízdy na přezkoušení. Věřím že mi to zabere celý dlouhý den.

Čtvrtek 11.3.

Dnes mám opět volno a už nemám co dělat.

Brzo ráno jsem zjistil že jsme dnes všichni na bytě a nikdo nemá směnu. Vyndal jsem tedy promítačku a našel skupinu filmů. Pro připomenutí aktuálního uzavření okresů jsem si pustili všechny tři filmy Hunger Games. Pro mě je název filmu dost nehezký, protože Hladové hry ve mě akorát vzbuzují další a další pocity hladu a díky tomu přibírám a přibírám. 

Po této skupině filmů jsme pokračoval pěti filmu Pirátů z Karibiku. To už není tak moc hladový film. Jako poslední jsme přešli k filmu V Síti. Je dost zajímavé kolik blbců se v ČR nachází.

Pátek 12.3.

Dnes mě čeká první ze skupiny šejdrovek, neboli celodenních směn. Dnes mám tu čest zajezdit si na tramvajové lince 2. Já si dnes nechci nijak užívat směnu, chci si jen odjezdit svoje a jít domů.

Dostal jsem se na poslední výjezd z vozovny na linku 2. Vyzvednul jsem si noty a klíče a šel jsem hledat svoji soupravu. Jelikož jsem jedna z posledních tramvají co vyjede do provozu, jsem si jist že bude na druhém konci vozovny. Nečekaně se mi moje vize potvrdila a na nevzdálenější koleji jsem úplně vzadu našel svoji tramvaj. Nastartoval jsem jí a vyjel na trasu.

Moje trasa začala manipulační jízdou do Lidových sadů. Bohužel po chvilce jsem dojel tramvaj linky 3 a tak moje poklidná jízda se změnila v pronásledování. S lenochem před sebou jsem dojel až na konečnou v Lidových sadech. Ve smyčce jsem nastavil palubní počítač a vyčkal do času odjezdu.

Vyjel jsem na první půlkolo. Cesta dolů do centra na terminál Fügnerova mi vždycky připomene když jsem tady zacvičoval jednu mladou slečnu, která teď jezdí u dopravního podniku Most a Litvínov, která měla krásné poprsí, na které jsem právě v jízdě z kopce viděl. Projel jsem přes centrum a pokračoval do Hanychova. Projel jsem kolem smyčky Viadukt, tady jsem potkal nejstarší soupravu co v zdejším DP naleznete. Dojel jsem až do smyčky Dolní Hanychov. 

Ve smyčce jsem měl jen pár minut na obrat. Já pokaždé když jsem ve smyčce Dolní Hanychov vzpomínám na svoji první covidovou směnu, která proběhla právě na lince 2.

Celá směna byla taková dost jednoduchá. Jezdil jsem tam a zpět, tam a zpět, tam a zpět. Večer jsem zatáhnul do vozovny a šel domů. Tady je hezké povšimnout toho že jsem jezdil jenom já na své soupravě, neboli nikdo mě nestřídal.

Sobota 13.3.

Dnes mě čeká pro změna šejdrovka, neboli celodenní směna na tramvajové lince 2.

O víkendu jsem byl na lince 2 jen párkrát a dost mi to vadí, protože je interval delší a více času na konečné zastávce. Kromě toho jezdí pouze sólo vozy a to je taky dost super. Jako poslední dobrá zpráva je co jsem dělal loni v tento den. No taky jsem jezdil na lince 2.

Ráno jsem se dostavil do vozovny. Dnes si přijdu jako velký pán, protože takto pozdě jsem ještě z vozovny nevyjížděl. Vyzvednul jsem si noty a klíče a šel hledat svoji soupravu. Jak už jsem zmínil, jsem poslední tramvaj co vyjede do provozu. Našel jsem tedy svoji dnešní tramvaj a nastartoval jsem jí. Zkontroloval jsem tramvaj a vyjel na trasu.

Stejně jako včera jsem začal manipulačním přejezdem do Lidových sadů. Jel jsem si svou pohodlnou jízdu a naštěstí až u Botanické zahrady jsem dojel tramvaj na lince 3. Doplahočil jsem se tedy za 3 na konečnou zastávku. Dnes díky víkendovému JŘ jsou na obou konečných zastávkách 20 minut pauzy.

Vyjel jsem na první půlkolo. Je sobota, cestujících je málo, ale stále se zde opakuje můj stereotyp. Hnedka na nástupní zastávce mi na kabinu zaťukala moje milá mladá kamarádka Amálka. Jízda s ní za sebou je hned lepší a i Amálka zde potvrzuje kozatou sezónu. Já jsem si vždycky říkal že si mě tento problém týkat nebude, ale už i já jsem podlehl kozaté sezóně. V centru na zastávce Fügnerova mi bohužel Amálka vystoupila a já tedy pokračoval bez ní. Dojel jsem až do smyčky Dolní Hanychov.

Pauza v Dolní Hanychově je vždycky dost zajímavá a to hlavně když je venku hezky, a to dneska je, je vidět až na Ještěd. Dneska jsem ve smyčce sám a tak si mohu stát kde chci a ono když si tramvaj zastavím na správném místě je vidět až na Ještěd.

Vyjel jsem na další půlkolo. Jak tak jedu zjišťuji že jsou dost dlouhé jízdní doby mezi zastávkami. Bohužel cestujících je dnes jen pár a tak na každé zastávce musím vyčkávat na odjezd dle JŘ.

Dnešní celodenní směna byla dost ve znamení vyčkávání na odjezd dle JŘ.

 

SNAŽÍM SE NĚJAK TYTO STRÁNKY UPRAVIT A PROTO SE OMLOVÁM ZA RŮZNÉ DRUHY PÍSMA.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář